Etusivu Yritys Sijoittajat Vuosikertomus 2020
Metso Outotec ylsi hyvään tulokseen poikkeuksellisesta ja haastavasta pandemiavuodesta huolimatta. Haluamme kiittää osakkeenomistajiamme, asiakkaitamme, liiketoimintakumppaneitamme ja työntekijöitämme vahvasta tuesta. Kun jatkamme yhtä päämäärätietoisesti, voimme luottaa siihen, että visiomme toteutuu ja olemme asiakkaidemme ensisijainen valinta maapallon luonnonvarojen vastuulliseen käyttöön.
Katso video
Vuosi 2020 oli meille uudistusten aikaa. Aloitimme vuoden kahtena yhtiönä ja 1. heinäkuuta muodostimme uuden yhtiön, Metso Outotecin.
Pekka Vauramo, Toimitusjohtaja

Vuotemme lukuina

4 150 MEUR

TILAUKSET

3 897 MEUR

LIIKEVAIHTO

253 MEUR

LIIKEVOITTO

0,17 EUR

OSAKEKOHTAINEN TULOS

Strategiaan perustuvaa arvonluontia

Metso Outotecin tavoitteena on tulla alansa johtavaksi tuotteiden, teknologian ja palvelujen toimittajaksi, jonka taloudellinen tulos on alansa kärkeä. Tarkoituksemme on mahdollistaa vastuullista modernia elämää ja tavoitteenamme on luoda ratkaisuja, jotka edistävät vastuullisuutta toimialoillamme. Liiketoimintojamme ohjaavat megatrendit kuten kaupungistuminen, sähköistäminen, vastuullisuus ja resurssien niukkuus. Tuotteitamme ja palvelujamme käytetään kivenmurskauksen, mineraalien käsittelyn ja metallien jalostuksen prosesseissa, jotka tuottavat materiaaleja modernin maailman rakennusaineiksi.

Visiomme on olla asiakkaiden ensisijainen kumppani maapallon luonnonvarojen kestävässä käytössä. Yhdessä tuotamme palveluja, luotettavuutta, innovaatioita ja tuloksia - turvallisesti. Tahdomme olla arvokas kumppani asiakkaillemme ja sitoudumme toimimaan kestävästi toimialallamme sekä tuottamaan tuloksia turvallisesti kaikille sidosryhmillemme.

Metso Outotec's strategy image

Science Based Targets -organisaatio on varmentanut Metso Outotecin ilmastotavoitteet, joilla pyritään rajoittamaan maapallon keskilämpötilan nousu 1,5°C asteeseen. Toteutamme tätä tarjoamalla ja kehittämällä vastuullisia ratkaisuja sekä vähentämällä omien toimintojemme, logistiikan ja tavarantoimittajiemme hiilidioksidipäästöjä.

Tavoitteenamme on vähentää omien toimintojemme hiilidioksidipäästöjä 50 % vuoteen 2030 mennessä käyttäen vuoden 2019 tilannetta vertailukohtana ja logistiikan päästöjä 20 % vuoteen 2025 mennessä. Tavoitteisiin kuuluu myös se, että hankintakuluilla mitattuna 30 % tavarantoimittajista asettaa tavoitteet vähentää hiilidioksidipäästöjään vuoteen 2025 mennessä.

Meillä on myönteinen kokonaisvaikutus maapallolle.

Vastuullisuus on yksi painopistealueistamme
Metso Outotecille vastuullisuus tarkoittaa sitä, että toimimme tehokkaasti sekä ympäristön, talouden ja ihmisten kannalta kestävästi. Nämä kolme ulottuvuutta ovat ratkaisevan tärkeitä koko arvoketjussamme aina tutkimuksesta ja kehityksestä lopputuotteeseen.

Ladattavat

{{ item.Title }}